Giv dig i kast med LinkedIn-annoncering med denne geniale og overskuelige guide

LinkedIn er en digital platform, der er i rivende udvikling. Platformen bidrager konstant med

nye funktioner, der giver dig bedre forudsætninger for at optimere din strategi på LinkedIn, og

dermed nå din målgruppe igennem målrettet annoncering. Som en annonceringsplatform, er LinkedIn

især oplagt til B2B.

LinkedIn tilbyder andre muligheder end Facebook og Instagram. Det omhandler

erhvervsmæssige relationer og annoncerne er mere fokuseret på interesse og demografi. Der

kan målrettes efter virksomhedsnavne, industrier, arbejdstitler m.m. og så foregår det hele i en

mere professionel tone. Giv dig i kast med LinkedIn-annoncering, hvis du vil opnå et større reach.

Hvorfor skal du bruge tid og kræfter på at annoncere på LinkedIn?

Hvad end du ønsker at øge kendskabet til din virksomhed eller skabe leads, så er LinkedIn den professionelle platform, hvor annoncører kan nå ud til et publikum med et stort engagement. Ved brug af annonceringer på LinkedIn, kan du målrette annoncer til personer, der endnu ikke følger dig og din virksomhed. Mange der gør brug af LinkedIn, er ofte personer, der er beslutningstagere. Dette er en vigtig fordel, da det giver dig mulighed for at kommunikere budskaber direkte til relevante leads.

5 tips til at opnå en succesfuld LinkedIn-annoncering

Nu ved du hvorfor, du skal give dig i kast med at annoncere på LinkedIn. Opret en kampagne, og du er klar til at komme i gang med selve opsætningen af annoncen. Her kommer 5 tips, der kan være dig behjælpelig.  

  1. Vælg din målsætning som noget af det første. Her er det essentielt, at du konsekvent optimerer dine annoncer og det kan allerede gøres inden, du starter din pågældende kampagne. Klargør et mål for din kampagne ud fra din forventning om, hvad kunderne skal gøre, når de ser din kampagne. En målsætning kan f.eks. være at generere interesse i dit produkt eller din tjeneste og øge kendskabet til dit brand. Herefter gør LinkedIn dine annoncer synlige for de brugere, der har en stor sandsynlighed for at foretage den forventede handling.
  • Vælg dernæst din målgruppe. Her kan du vælge imellem en lang række kriterier, der kan udvide eller indsnævre din målgruppe. Du bør her højst vælge to målretningskriterier indenfor f.eks. jobtitler, kompetencer, brancher eller andet.
  • Nu skal du vælge formatet på annoncen. Du skal vide, at du ikke altid vil have alle tænkelige formater til rådighed, da de tilpasses din valgte målsætning. Hvis din målsætning f.eks. er videovisninger, er det eneste format du har til rådighed – videoannoncering. 
  • Husk at sætte et budget for det hele, når du går i gang. Du skal vælge om du vil afsætte et beløb på daglig basis, eller om du vil angive et samlet budget. Den virksomhed, der betaler mest for sin annonce, vil have en højere eksponering overfor sin målgruppe og dette ønsker du.

Til slut skal du have opsat dine annoncer. Det er her du kan sætte dit personlige præg. Det er en god idé at vælge en fængende overskrift, tilføje et link, så din målgruppe kan føres videre til andet indhold inde på LinkedIn samt at komme med et kreativt input til det visuelle, som et anderledes fængende billede.