Få gode resultater med udsalgsskilte

Der er intet som et godt tilbud!

Tilbud og udsalg er et godt salgstip for at lokke kunder i butikkerne, og medmindre der ligefrem er tale om ophørsudsalg, så plejer den slags tilbud, rabatter og udsalg at give et længerevarende, positivt resultat på butikkens bundlinje.

For måske kan det godt være, du ikke tjener alverden på at holde udsalg, og ved nogle tilbud og udsalg kan der ved det enkelte salg være tale om, at man ikke tjener noget på salget af den givne vare – men det er den lang- og kortsigtede strategi, som ofte er dét, man skal satse på med udsalg.

På den korte front kan kunder blive fristet til at købe andre varer, som de måske ikke var kommet i butikken på forhånd for at købe; måske spreder kunderne ordet om butikken til venner og familien, og det kan på længere sigt skabe god omsætning i butikken.

Men det står og falder alt sammen på, om folk ved, at der er tilbud, og hvordan finder man så bedst ud af det? Ved at have nogle flotte udsalgsskilte, der eksplicit fanger opmærksomheden og fortæller, hvad udsalget går ud på, om det så er en gratis tilføjelse, rabat eller noget helt andet.

De skilte kan man sætte mange steder i forbindelse med ens butik. I selve den fysiske butik er det smart at have udsalgsskilte hængende, gerne i gule pangfaver, over de områder i butikken, hvor der er udsalg. Lidt tættere på kan man så placere mindre, måske gerne spraglede, udsalgsskilte, der fortæller lidt nærmere om de specifikke udsalgs-elementer.

Udenfor butikken handler det også om at fange (de potentielle) kunders opmærksomhed. Her har man brug for de store udsalgsskilte, der kan ses på lang afstand og kort fortæller, hvilke slags gode tilbud, man finder i denne forretning.

Fordel dine udsalgsskilte med omhu.